Thumbdrive yang boleh dipasang perisian


Thumbdrive merupakan peralatan yang biasa digunakan untuk menyimpan fail yang boleh dibawa kemana-mana. Kini telah terdapat teknologi yang memberikan kemudahan untuk pengguna bukan sahaja menyimpan fail tetapi untuk memasang perisian secara terus.

Sebelum ini setiap perisian yang terdapat didalam thumbdrive perlulah diInstallkan terlebih dahulu di komputer sebelum ianya boleh digunakan. Ini mungkin akan menyusahkan pengguna jika komputer yang hendak digunakan tidak boleh dipasangkan dengan perisian tambahan.

Dengan adanya kemudahan pemasangan perisian secara terus di thumbdrive, pengguna tidak perlu lagi memasangkan perisian disetiap komputer yang hendak digunakkan.

Namun begitu tidak semua thumbdrive boleh dipasangkan dengan perisian, untuk memasangkan perisian kepada thumbdrive, thumbdrive perlukan kemudahan pemasangan perisian.

Untuk mengetahui samaada sesebuah thumbdrive boleh dipasangkan dengan perisian, semak diatas thumbdrive tersebut untuk logo U3 seperti dibawah.


Untuk maklumat lanjut mengenai jenis-jenis perisian yang boleh dipasangkan yang menyokong kemudahan U3 ini sila layari laman web http://www.u3.com
 

Copyright 2009 All Right Reserved. Crafted by ADIQDIA