Kemudahan penyimpanan video dari Youtube

Youtube merupakan tempat dimana kebanyakaan video di Internet dihimpunkan. Sehingga kini tidak terdapat kemudahan untuk memuat-turunkan video di youtube.

Sebenarnya video di youtube masih boleh dimuat-turunkan dengan bantuan laman web berasingan. Laman web yang membolahkan kita memuat-turunkan video di youtube adalah www.keepvid.com

Langkah yang pertama sebelum ke laman web ini, anda perlu mengunjungi laman web you tube dan tonton video yang ingin dimuat-turunkan. Setelah video tersebut dijumpai, salin alamat lamanweb tersebut dengan menggunakan arahan Right Click + Copy.

Langkah yang seterusnya adalah dengan mengunjungi laman web www.keepvid.com. Kemudian anda hanya perlu mengeluarkan semuala alamat yang ditaip tadi di lokasi URL dengan menekan butang tetikus sebelah kanan dan memilih Paste.

Tekan butang download dan anda akan diberikan pilihan untuk memuat-turun didalam format flv atau format .mp4. Pilih format .mp4 dengan menekan butang tetikus sebelah kanan dan pilih save as....

Didalam masa beberapa minit bergantung kepada capaian kelajuan internet anda, fail video tersebut akan berada didalam komputer anda untuk ditonton bila-bila masa.
 

Copyright 2009 All Right Reserved. Crafted by ADIQDIA